Joomla!

   Інформація для громадян, які приїхали з Автономної Республіки Крим та м. Севастополь. Докладніше...

Зміни в пенсійному законодавстві. (Завантажити файл, pdf...)

Пенсійний стаж можна докупити.

25.02.2009 07:21

   Згода на роботу без належного оформлення трудових відносин – це добровільна відмова від забезпечення у повному обсязі гарантованого державою права на матеріальні виплати та соціальні послуги. Такі проблеми очікують і на тих, хто ніде не працює – скажімо, за згодою родини певний час господарюючи вдома, або працює на «пташиних правах» за кордоном.

   Справа в тім, що починаючи з першого липня 2000 року змінився порядок обчислення розміру пенсії. Раніше зі всього стажу можна було вибрати лише кращі 5 років, ігноруючи роки, коли не працював, або отримував малу зарплату. Тепер пенсія складається із двох частин: до та після вказаної дати. Причому за період «після» враховується весь час підряд, і якщо людина не працювала (а значить не сплачувала внески до Пенсійного фонду) кілька місяців, або навіть років, то період «прогулу» не зарахується до страхового стажу.

   Страховий стаж – це період, обчислений в місяцях, впродовж якого особа, що підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, щомісячно сплачувала страхові внески в сумі, не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

   Облік страхового стажу після 01.07.2000 року ведеться органами Пенсійного фонду України в автоматизованій системі персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб шляхом отримання звітності від роботодавців щодо періоду трудових відносин, легального заробітку і сум нарахованих пенсійних внесків стосовно кожного працівника. Отже, якщо особа не працювала (або працювала неофіційно), за ці періоди життя в її персональній обліковій картці в системі персоніфікованого обліку дані для обчислення пенсії будуть відсутні.

   Якщо за всю трудову діяльність не набирається хоча б 5 років стажу, пенсія взагалі не призначається.

   Час навчання у ВУЗі для студентів стаціонарної форми з 01.01.2004 року до страхового стажу не входить. Проте, якщо на той момент молода особа навчалась на 2-му, або 3-му курсі, то період «до» ще ввійде до стажу, а «після» - ні.

   Згідно чинного законодавства, людина, що втратила працездатність, має інвалідність, може отримувати пенсійні виплати, однак, лише за умови наявного страхового стажу. Наприклад, для особи, що досягла 23-річного віку - це два роки. Це стосується і пенсій по втраті годувальника. Тобто, держава забезпечує пенсійні виплати не тільки самим громадянам, а також, в разі настання страхової події, їх дітям або іншим непрацездатним членам сім‘ї.

   З введенням в дію в 2004 році Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» вперше з’явилось поняття добровільної участі громадян у системі пенсійного страхування.

   Під добровільною участю розуміється сплата внесків до Пенсійного фонду України протягом певного періоду, який особа бажає зарахувати до свого страхового стажу. Для набуття статусу добровільного учасника необхідно подати до територіального управління Пенсійного фонду заяву встановленої форми, укласти типовий договір та належним чином виконувати його умови.  

   Порядок та умови добровільної участі регулюються статею 12 цього Закону. Така участь передбачена тільки для осіб, що досягли 16-річного віку і не входять до кола осіб, які підлягають страхуванню в новій пенсійній системі, а саме: для студентів; громадян України, які постійно проживають, або працюють за межами України, або іноземців та осіб без громадянства, які постійно проживають, або працюють на території України.

   Умови договору про добровільну участь:

  •  заключити договір мають право лише ніде не застраховані особи;

  •  в разі працевлаштування особи, або її реєстрації в центрі зайнятості, дія договору припиняється;

  •  договір заключається терміном не менше ніж на рік;

  •  щомісячний внесок не може бути меншим ніж встановлений мінімум (див. малюнок);

  •  в договорі може бути передбачена одноразова сплата внесків за попередні роки (з 01.01.2004р.), але при умові, що договір буде заключний на рік вперед.

 

Особа надає до територіального органу Пенсійного фонду за місцем проживання заяву встановленої форми, копії паспорта, довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру та трудової книжки. Бланки заяв та договорів надаються в управлінні Пенсійного фонду безкоштовно. З дня набрання чинності договору зазначена особа набуває статусу застрахованої та після повної сплати внесків самостійно подає звіт до системи персоніфікованого обліку.

   Протягом останніх років в нашій області укладено 306 договорів добровільної участі, з них:

  •  64  особами, що працюють за межами держави;

  •  22 студентами;

  •  220 іншими громадянами.

   Держава дає можливість громадянам подбати про свою майбутню пенсію за різних життєвих обставин. Кожному вибирати самостійно, зважаючи на власні фінансові можливості. Проте, практика підказує, що варто дбати заздалегідь і сплачувати помірні суми  страхових внесків протягом життя, ніж винаходити значну суму відразу на порозі пенсії. Адже ніхто не може зазирнути наперед, чи матиме він в майбутньому  необхідний рівень достатку.

  За більш детальною інформацією можна звертатись до територіального органу Пенсійного фонду України за місцем проживання.

Е.В. Овсянкіна –

начальник відділу персоніфікованого обліку та інформаційних систем

головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області

 

01-02-2011-1

 

Інформація щодо результатів роботи у сфері запобігання та виявлення корупції  в органах Пенсійного фонду України в Хмельницькій області та виконання вимог Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції”  за 1 півріччя 2014 року Докладніше...

 

телефони довіри

 З метою забезпечення виконання завдань, визначених Законом України “Про засади запобігання і протидії корупції”  від 7 квітня 2011 року № 3206 – VІ, та доступу громадян до органів влади вважати контакти: (0382) 65-00-87, stop_korupzia@ukr.net, – “телефоном довіри” Хмельницької обласної державної адміністрації.

Звернення сторін соціального діалогу на національному рівні щодо необхідності підвищення ефективності колективно-договірного регулювання трудових відносин

 


01-02-2011-3
dps